Nov 8, 2014

Ubah Cara Pemikiran Kita

Asslamualaikum, apa kabar sihat semua? Alhamdulliah jika kamu semua sihat.

Kat sini aku, nak bagi beberapa tips yang telah aku pakai dalam 7bulan ini. Tips ini juga berguna untuk anda jika ingin mengubah cara pemikiran kita. Simple dan berguna.


Step 1
Kekal Positif 
nak kekal positif nie agak payah sedikit, sebabnya kau kena tukar cara pemikiran kau secara menyeluruh bak kata orang A to Z. Cara ini juga aku dapat dari salah seorang Manager Loreal semasa aku bekerja dengan dia. Dia kata "awak terlalu cepat negetif, dan negetif itu boleh membunuh awak" Aku terima kritikan dia dan senjak itu aku terus ubah masa demi masa, hari demi hari, bulan demi bulan. So akhirnya berjaya juga bawa aura Positif itu.


Step 2
Senaman
Kenapa senaman? Dengan senaman kita akan rasa lebih cergas dan pintar. Aku lihat sekarang ramai juga dikalangan kita malas bersukan, kononnya penat lah. Kalau tak bersukan macam mana nak sihat? Ada diantara mereka menrungut badan gemok dan tak fit.. Ini salah siapa? salah diri sendiri lah.. So, kena ubah satu per satu ok?


Step 3
Buku
Buku (bukan beli buku tak baca) dengan buku kita boleh belajar dari kesilapan orang lain dan kamu juga perlu membaca buku yang bagi aura pisitif supa kita kekal positf. Jangan beli buku cinta, kerna cinta itu menlalaikan, lagi-lagi cinta yang tak berbalas pedih Nokhorammmmm...
Buku itukan jambatan ILMU...







Step 4
Travel
Travel menlihat keindahan Ciptaan Allah SWT, kalau tak mampu nak bercuti ke luar negara ataupun dalam negara. Ambil masa untuk bersendirian seketika (Bukan duduk dalam bilik terperuk). Berjalan lah kat shopping complex ker, taman bunga ker, taman reaksi ke...

Kita patut elak berkawan dengan orang yang menyebarkan Aura-aura Negetif, supaya kita tak jadi NEGATIVE THINKER.....

Dan ingat bahawa, nak berjaya itu bukan mudah... Ianya perlukan pengorbanan yang amat taff juga dari segi mental dan fizikal...

So keep Positif dan teruskan positif...

No comments:

Post a Comment

Berbica lah dengan tulisan, kerna dengan tulisan kita bebas berkata-kata

Three Series dot One

Assalamulaikum, Dear pal, mike or what people call your name, Content for today, High Value Definition A  high - value man  is some...