Jan 29, 2020

Three Series dot One


Assalamulaikum,

Dear pal, mike or what people call your name,

Content for today, High Value

Definition

high-value man is someone every woman wants in her life. Someone who will know how to keep a great girl and knows exactly what to do to make her happy. ... If you want to be treated in the right way, look for these qualities in men you encounter and see which one is a high-value man.Feb 14, 2018
website google search....


Pedulikan tentang English, sebab confirm aku akan guna bahasa rojak, WHY? Lebih difahami dan tak complex.

Sini terdapat banyak info tentang High Value Man,  nak jadi high value nie bukan kau boleh fake it and make it. It all about learning process... Take time, up side down, sacrifice and etc.

Hari nie, genap lah hampir 11 bulan aku tak update blog, selalunya aku akan update every month . Jarang sikit update, sebab focus kerjaya and family tersayang. Gitu...

Last year around Jun July & Aug 2019, weyyyyy, this time cukup membuka mata aku.. Expected journey happen in my life... Sakit 3 bulan berturut-turut and in out hospital.. Dammit..

Why happen? Because Allah love me More than human love me... (bukan penunggang agama)

We back to ours topic which is High Value Man, Beb, serius benda penting bukan sahaja dalam alam percintaan ianya juga boleh diguna pakai untuk kerja beb. Serius Talk...!!!


Definasi telah diberikan, tapi meh aku ungkapkan mengunakan bahasa aku sendiri.

Rojak dan senang paham.

1.He’s a positive person 

Related image

Key word yang pertama, APA ITU POSITIVE? yang nie, orang lain tak boleh tolong kau, melainkan kau lalui sendiri dan tolong diri kau sendiri. Nie cerita aku, beb, sebelum aku masuk industry nie, aku keep negetive serius... so bila dah adapt dengan new enviroment yang deal with people. Keep positive.

Bukan negetive tu tak boleh, boleh je.. MANUSIA mesti la perlu ada negetive.

Macam mana aku buat? Before sleep aku akan scroll positive vide.. nak tahu mana nak cari? kau pandai lah cari.. malas aku nak bagi A to Z semua....



2.He’s not afraid to commit

Image result for He’s not afraid to commit

Yang nie berkaitan dengan kehidupan kau, bercinta, kerja atau lebih kepada SELF DEVELOPMENT. tak takut beri komitment. Walaupun ditendang macam bola ke hulu hilir.  YOU JUST NEED TO KNOW WHERE YOU STAND & KICK THAT ASS.

Jangan terlalu selesa dengan ZONE sendiri.. Perlu resah gelisah kalau dalam kehidupan... Kalau kena reject , anggap lah ini tst yang kau akan berjaya satu hari nanti.. OKAY PAL?

Apa maksud hidup penuh makna
Naik air terjun sampai jumpa takhta
Jadi yang terbaik yang kita boleh jadi
Minta apa saja dari tuhan boleh bagi




Itu je point aku, ada benda banyak nak kata.. Tapi biar lah simpan sikit....


Eccedentesiast. 
Sebab apa JOKER, guna character nie? Ini adalah sebab dan penyebabnya.. hampir 95% orang tak peduli pun masalah yang kau hadapi.. Hanya 5% peduli, itu pun peduli ada makna gitu.


Image result for eccedentesiast




No comments:

Post a Comment

Berbica lah dengan tulisan, kerna dengan tulisan kita bebas berkata-kata

Three Series dot One

Assalamulaikum, Dear pal, mike or what people call your name, Content for today, High Value Definition A  high - value man  is some...