Jan 1, 2018

Chapter 365 of 365 2017



Assalamualaikum,

Bersua kembali di chapter 1 of 365 2018... Kali ini aku nk #throwback apa yang berlaku semasa di tahun 2017..

First of all, aku nak ucapakan Tahniah kepada diri sendir kerana sudah melalui fasa-fasa kesusahan dan sekarang masih diuji hingga akhir hayat.

Aku masih ingat lagi trainer aku semasa berkhimat dengan sebuah syarikat Oil and Gas terkemuka di Malaysia... iaitu SKBP..

"Saya sudah melalui ujian kehidupan saya dan sehingga kini masih di uji... dan saya harap anda semua akan cekal hati dan berpaut pada Tuhan anda masing2.. " Trainer aku nie seorang India yang beragama Hindu kalau tak silap aku... Ayat itu juga secara dasarnya memberi kesan kepada aku..

January 2017...

Pada fasa ini, aku masih ingat lagi aku melalui saat2 getir dimana sibuk mengupdate resume untuk mencari perkerjaan lain.. Hampir putus asa juga dan tetap berusaha untuk majukan diri. Pada masa yang sama, time besday aku, tiada yang special hanya biasa2 sahaja.. Sahabat setia aku iaitu AH telah membawa aku untuk menyambut besday di HUMBLE CHEf... sebab besday ini mmg aku sendri lupa yg sebenarnye itu besday aku... teruk betul..




Febuary 2017...




Opportunities are like sunrises. If you wait too long, you miss them. 
Qoutes by William Arthur Ward #sunrise
#sunset #working #wednesday#motivationalquotes #motivation. Yang nie tak ada apa sangat


March 2017,



Setelah hampir sebulan Iv di Sebuah Syarikat terkemuka di Malaysia. Aku diberi peluang sekali lagi untuk berkerja diluar bidang yang aku ceburi.. iaitu TIB.. Pada awalnya, aku tak expect akan dapat peluang nie.. sebabnya, iv kelaut.. mmg tak tahu apa2 langsung.. Alhamdullialh sehingga pengakhiran 2017 masih lagi bekerja di sini...


Dan pengharapan aku bagi tahun 2018 nie, apa yang dirancang berjalan dengan lancar dan sukses hendaknya.. Itu pun bukan hasil usaha aku sendiri... Ini semua adalah di susur atur oleh Pencipta kerna dia Maha mengetahui apa yang dihadapan kita dan dibelakang kita.


DECember 2017



Tahun nie antara tahun yg best, sbbnya aku telah capai wishlist aku pada 2015.. Buka. Senang wei... But Tahniah for me... Yahoooo

Misi 2018...

1. Get Fit
2. Knowledge as many as can
3. Insyallah married
4. Outdoor game yng mencabar minda- SKYPARK
5. Branch Head-
6. More +++





Kita akan diberi peluang untuk berjaya jika kita beri sesuatu peluang itu untuk kita sendiri..






No comments:

Post a Comment

Berbica lah dengan tulisan, kerna dengan tulisan kita bebas berkata-kata

Three Series dot One

Assalamulaikum, Dear pal, mike or what people call your name, Content for today, High Value Definition A  high - value man  is some...