Feb 18, 2015

Selangkah Kehadapan SKBP

(credit to SKBP Website)


Assalamualaikum semua, Hi....

Maaf akibat lama tidak berkarya.. Maklum lah sudah berkerjaya dan kesimpitan masa untuk berkarya..

Ok, cerita ini start dari tahun lepas, aku menerima pangillan untuk mengikuti SL1M atau dikenalai sebagai Skim Latihan 1 Malaysia di bawah Syarikat Sapurakencana Petroleum Berhad yang based dekat Jalan Duta...

SL1M ini, macam training, salah satu usaha kerajaan untuk meningkatkan keboleh pasaran budak2 yang Fresh Graduate (Mostly Degree)

Semasa mengikuti program tersebut, aku ditempahkan dibahagian Human Resources (Claim and Benefit). Dan contract program itu selama 8bulan. Nak dijadikan cerita, aku diberi satu task yang berkenaan dengan SAP, Claim and buat Slide untuk Senior Manager. Setelah masuk ke bulan yang ke 5 berkerja di Bahagian itu. Bos aku ada menawarkan 1 position Junior Executive (payroll).



Tetapi, base di LUMUT, so pada 8/1/2015, aku dijemput interview di Sapurakencana Lumut. Ok, Interview dia memang tak fomal, yelah sebabnya orang dah kenal. Itu juga rezeki bagi aku. Dan Pada 13/1/2015 aku dapat berita yang interview aku berjaya dan diminta lapor diri pada 19/1/2015.





                                                                                                                                                  (credit to SKBP Website)    

Bagi aku, itu hadiah terbaik untuk aku, sebabnya besday aku jatuh pada 14/1... So itu juga Hadiah dari Allah SWR, sebabnya tak diduga langsung. Ini semua hasil daripada berkat kawan2 yang sentiasa sokong aku dan tak lupa juga kepada kedua orang tua aku yang mengharapkan aku dapat join Oil n Gas company.

Before aku join Oil and Gas company hampir RM4500 , bapa aku memberi duit untuk meningkatkan pengetahuan aku dalam oil and gas. Before join SL1M program, aku telah mengikuti Oil and Gas Safety Passport and Safety and Health Officer. Siapa dalam Oil and gas pasti tahu apa itu.

Dan sekarang, hampir bulan kedua jadi Staff Sapurakencana, target aku senang je, Usaha anda Usaha, kerja kena Ikhlas, Doa ibu bapa itu penting.

Kalau anda budak Degree and masih mencari kerja yang sesuai dengan kelulusan anda, apa kata anda join SL1M program di SapuraKencana.

SLIM SAPURA KENCANA

Boleh Click di atas, kalau ada sebarang pertanyaan.. Sila ke kanan anda untuk follow twitter and just mention , OK?

No comments:

Post a Comment

Berbica lah dengan tulisan, kerna dengan tulisan kita bebas berkata-kata

Three Series dot One

Assalamulaikum, Dear pal, mike or what people call your name, Content for today, High Value Definition A  high - value man  is some...