May 11, 2015

Sakit Tolong Pergi Jauh

Assalamualaikum, semua..

Hari nie aku nak share beberapa cerita yang aku alami sendiri. Ceritanya begini, setelah beberapa bulan pindah dari HQ SKPB dan relocated ke Lumut under Sapurakencana Marine Sdn Bhd. Dalam 4 bulan ini, aku kerap jugak sakit tak tahu lah akibat dari apa.

Selepas first month (bulan Feb) relocated kat Lumut, aku disyakki Demam Denggi. Lama jugak turun naik dari Hospital Manjung ke Klinik Batu Arang dan Hospital Sg. buluh. Setelah 7 hari amik darah keluar masuk hospital. Akhirnya Doktor cakap Negetive (Bukan Denggi punca )

After third month di Lumut, kerap jugak Medical Certificate (MC), punca sakit2 dada, muntah2, dan tidak bermaya. Yang peliknya, benda nie terjadi apabila hendak ke tempat kerja. Bila pulang dari kerja, sihat je. Hmm, something wrong somewhere. Terpikir juga aku nak buat rawatan traditional. Setelah diamati dan dikaji selidik, aku disyaki kena SANTAU. Dan aku jugak takpercaya. Selalunya, santau nie, orang dengki, itu pasal dia bagi santau....


Stop pasal santau itu, masuk bulan ke 4, minggu lepas aku dikerjakan ke KPJ akibat dari OGDS . Mari kita tengok result nya..



Doktor nasihatkan, no more minuman gas, no more makan pedas2 dan no more makan benda masam2... Kena pantang dalam dua tiga bulan nie... nak tahu lebih lanjut folow instagram, @_klohman

Itu sahaja, Assalamualaikum...



No comments:

Post a Comment

Berbica lah dengan tulisan, kerna dengan tulisan kita bebas berkata-kata

Three Series dot One

Assalamulaikum, Dear pal, mike or what people call your name, Content for today, High Value Definition A  high - value man  is some...