Dec 5, 2016

Lumrah Hidup


Sabtu

5.30am
Pabila cuaca yang sejuk mencengkam tubuh dan memaksa diri untuk mencari pelinndungan selimut bagi menghangatkan badan.

6.00am
Masih dikatil dan berselimut dengan cuaca yang sayu dan dinggin. Dalam fikiran aku, berbahagi sama da mahukan kerja atau mahukan tido.. Dan aku memilih untuk pergi kerja..

10.30am
Setibanya kaki di Bandar Metropolitan lalu aku disajikan dengan Nasi Lemak Pak Hassan yang berdekatan dengan tempat aku mengambil Ilmu dahulu.  Iaitu UNIKL di Hati aku..



11.00am
Setalah masuk ke opis, aku terima dua panggilan dari dua orang sahabat. Satu dari Abu, seorang sahabat dan teman bermain bola dahulu kala. Dia meminta aku untuk menjadi Saksi bagi hari penikahannya nanti. Dan aku menjawap Okay… panggilan kedua pula dari sahabat juga yang pernah robek hati.. DIa berkata dia akan berkahwin pada this week iaitu pada 9-10dec ni. Dan dia akan pulangkan cincin pertunanga aku yang tak nyata di Alam Melayu tetapi nyata di sisi Agama. Cincin itu aku beli time aku buat double kerja sebab nak merealisasikan impian berumah tangga.. tapi dulu lah.

3.00pm
Jam sudah masuk pukul 3petang aku ada janji dengan abah nak bawak dia jalan,tapi awal lagi.. lalu aku membawa diri ke KL sentra (NU sentral ) Aku sendiri tak tahu kenapa aku pergi kesana.. Barang kali inginkan masa untuk keseorangan dan melihat gelagat manusia yang buta akan CInta. Tempat yg biasa aku lewati adalah H&M, dan MPH.. Bayak habiskan masa di MPH.. Bermodalkan langkah memenuhi minda dengan ILmu…

Masa Depan..
Aku cuma berharap pada Illahi, bukanya pada Manusia



No comments:

Post a Comment

Berbica lah dengan tulisan, kerna dengan tulisan kita bebas berkata-kata

Three Series dot One

Assalamulaikum, Dear pal, mike or what people call your name, Content for today, High Value Definition A  high - value man  is some...